Afvalinzameling
De collectieve afvalinzameling gebeurt op het Euregio II en III al jaren door OTC. Na de overname door OTC van Olde Kalter in Losser kon de inzameling efficiënter gestalte gegeven worden.
De gezamenlijk in te zamelen afvalstromen zijn te splitsen in de volgende twee vormen:
- bedrijfsafval niet sorteerbaar (restafval)
- papier- en kartonafval (papier)
Restafval en papier wordt maandelijks kosteloos door Parkmanagement ingezameld. Wenst u een extra lediging dan betaalt u deze echter zelf. Voor de kosten verwijzen wij naar dit overzicht.
Ledigingsschema 2023: klik hier
Uiteraard is het ook mogelijk om andere soorten afval door OTC te laten ophalen. Vraag even bij de parkmanager voor de mogelijkheden.
De maandelijkse ledigingen worden door alle bedrijven Op Euregio II en III gezamenlijk betaald uit de gezamenlijke servicekosten. Om tot een zo eerlijk mogelijke verdeling van de kosten te komen is gekozen voor de volgende verdeling:
Verdeling containers:
|
restafval |
Papier |
Tot 500 m2 |
240 liter (Kliko) |
240 liter |
500 – 1000 m2 |
770 liter |
660 liter |
> 1000 m2 |
1100 liter |
1000 liter |
|
|
|
Verzamelgebouwen:
· per huisnummer een afvalcontainer van 240 liter
· per 10 huisnummers een papiercontainer van 1100 liter
Heeft u vragen, klachten of opmerkingen over afvalinzameling van Parkmanagement Euregio, neem dit dan op Met uw parkmanager: Mark van Mast, m.vanmast@parkmanagenteuregio.nl of 06-10983746.
Wenst u een extra lediging: neem dan contact op met de planner OTC/Rouwmaat via 074-2420541